Echo TV

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Echo TV
Echo tv.svg
Jelmondat: A nemzet hangja
Adatok
Indulás 2005. szeptember 15.
Megszűnés 2019. március 31.
Társaság Echo Hungária TV Zrt.
Tulajdonos KESMA
Nézettség0,68% (2018)[2]
Ország  Magyarország
Vételi terület 87,8% (2018)[1]
Székhely 1149 Budapest, Angol utca 65–69.
Társadók Hír TV
Hivatalos oldal

Az Echo TV Magyarország egyik vállaltan keresztény-konzervatív értékeket képviselő kereskedelmi televíziós csatornája volt. Vezérigazgatója Vaszily Miklós volt. Alapító tulajdonosa Széles Gábor, akitől a csatornát 2016. december 1-jén Mészáros Lőrinc vásárolta meg, majd 2018 végén a KESMA tulajdonába került.

A csatorna hangja Crespo Rodrigo volt, aki jelenleg a Hír TV-nek a hangja.

A reklámidőt az Atmedia értékesítette 2019. március 31-ig.

Története[szerkesztés]

Az Echo TV Magyarország első üzleti témájú csatornájaként pozícionálta magát indulásakor.[3] A 2005 júniusában beharangozott csatorna 2005. szeptember 15-e óta sugározta adását napi 24 órában. Vezérigazgatója 2017 augusztusától a megszűnésig Farkas Boglárka volt. Ugyanekkor Bedő István eddigi vezérigazgatót az igazgatótanács elnökévé nevezték ki.[4]

A televízió indulásától több Hír TV-től távozott[5] munkatársat is alkalmazott. Tulajdonosa 2016. december 1-jétől 2018 őszéig Mészáros Lőrinc volt, majd onnantól a KESMA tulajdonába került a csatorna.

2017. december 4-én a csatorna teljesen megújult, a műsorok a Thököly út helyett az Angol utcából jelentkeztek, ami korábban a Nap TV székháza volt. A megújulással együtt a televízió a korábbi 4:3-as képformátumról átállt a 16:9-es képarányra.[6]

Megszűnés, beolvadás a Hír TV-be és következményei[szerkesztés]

2019 januárjától a KESMA megkezdte az Echo TV beolvasztását a Hír TV-be. Először a hírgárda cserélődött ki, majd február 22-től a két csatorna ugyanazt a sorrendet állította össze híradójaikban. Március 18-án a KESMA kiadta a közleményt, miszerint április 1-től az Echo TV megszűnik, és beolvad a Hír TV-be. Emiatt onnantól az Echo TV alsó hírcsíkján folyamatosan az alábbi üzenet jelent meg: "Kedves Nézőink! Az Echo TV 2019. április 1-től megszűnteti műsorszolgáltatását. Az Echo TV főbb műsorai ezután a Hír TV-n lesznek láthatók."

Március 29-ét sokan "E-napnak" hívták: Mészáros Lőrincék és Vaszily Miklós is megvált a csatornától, az Echo TV 50 munkatársat rúgott ki.[7]

2019. március 31-én éjfélkor megszűnt és részben beolvadt a Hír TV-be, mivel a csatornában tulajdonos vállalat szeptember 30-ig működik.[8] A Telekom és a UPC a megszűnéssel tájékoztatót helyezett ki a csatorna helyén. A DIGI-nél azonban más történt: volt, ahol továbbra is fekete képernyő volt, és volt, ahol hang nélkül a Spektrum volt látható.[9]

Az Echo TV 2019. április 18-án helyezett ki utoljára hírt a honlapjukon. A csatorna honlapja azóta archívumként működik.[10]

A megszűnt csatorna tulajdonosa, az Echo Hungária TV Zrt. azonban még mindig működik, egészen 2019. szeptember 30-ig, amikor a vállalat is beolvad a Hír TV Zrt.-be, ezzel az Echo TV végleg be fog olvadni a Hír TV-be.[11]

Jellemzői[szerkesztés]

Az eredetileg gazdasági hírcsatornaként indult csatornánál többször szinte a teljes szerkesztői-műsorvezetői-felsővezetői gárda kicserélődött, és a gazdasági hírszolgáltatás sokadlagos tevékenységgé vált, a tévé erőteljes politikai irányvonalat vett, több egykor országos ismertségű konzervatív beállítottságú személyiség is megjelent a képernyőn, például Balzsay Károly, Bayer Zsolt, Liebmann Katalin, ifj. Lomnici Zoltán, Kiszelly Zoltán és Kadarkai Endre[12] ill. hosszú ideig Szaniszló Ferenc is műsorvezetője volt a televíziónak.

Polgári, konzervatív értékrendű hangvétel volt jellemző műsoraira, erőteljesen támogatva a Fidesz-KDNP-pártszövetséget és az Orbán-kormányokat.[13] Egyes vélekedések szerint a radikális jobboldal tévéje volt az Echo, bár korábban valóban megjelent a radikálisabb hangvétel a műsorokban, később a Fidesz-pártisága miatt számos kritika érte a korábban radikális Jobbik felől.[14][15][16]

Testvéradó[szerkesztés]

A televíziónak 2006. szeptember 15-től 5 évig volt egy társadója, a Vital TV, amely kezdetben nevének megfelelően életmódi csatorna volt, később ismétlőcsatorna, sokkal több politikai tartalommal, 2011-ben leépülés miatt megszűnt.

Műsorai[szerkesztés]

A félkövérek a csatorna megszűnése után átkerültek a Hír TV-re.

  • Amatőr felvételek
  • Analízis
  • Angard (vitaműsor: a nagy csörték ideje)
  • Arc-kép
  • Asztaltársaság
  • Asszony lesz a leányból
  • Barométer
  • Bayer-show (közéleti műsor)
  • Bírósági történetek
  • Brüsszel (közéleti magazin)
  • Célfotó (sportműsor)
  • Civil akadémia
  • Civil fórum
  • Civil kör (intellektuális párbeszéd a hét történéseiről)
  • Civil összefogás
  • Demokrata kör
  • Detox
  • A díj
  • Divat, stílustippek Esztáry Evával
  • A doktor
  • Ebugatta
  • Édes bűvölet
  • Echo-világ (heti világpolitikai magazin)
  • Echo-mérleg (heti magazin)
  • Echo Magyarország (heti magazin)
  • Elektrosokk!
  • Elemző
  • Életbevágók
  • Élet. Minőség
  • Élményturista
  • Élő örökség (kulturális magazin)
  • Építészet 21 (építészeti-örökségvédelmi-magazin)
  • Flashback
  • A forradalom hite
  • Gazdafórum
  • A gumid kopjon, ne a lelked!
  • Gyógyulj meg
  • Hagels
  • Hangos többség
  • Háttér-kép (a gazdaság más megközelítésből)
  • Hazahúzó (hazai szabadidős lehetőségek)
  • Hazai halász
  • Hazai horgász
  • Hazai vadász (vadászmagazin)
  • Hazai erdész (erdészeti magazin)
  • Háztáji kisokos
  • Heti mérleg (heti gazdasági és politikai magazin)
  • Heti terror
  • A hét verse
  • Hídemberek
  • Híradó (hírek, gazdaság, sport, időjárás)
  • Hírbe-hozzuk
  • Híróra
  • Hogy Ön is képben legyen
  • Hosszabbítás (sportműsor)
  • Hungarorama
  • Időrosta
  • Informátor (akcióban a legjobb magyar oknyomozók)
  • Jobbegyenes
  • Jobboldali Budapest (portréműsor)
  • Jogvita és egészség
  • Jó reggelt! (reggeli közéleti műsor)
  • Jövőálló (innovációs magazin)
  • Karmák és sorsok
  • Keménymag
  • Kettesben Szabó Anettel
  • Kibeszélő
  • Kincs, ami van
  • Kincsünk a ló
  • Kitekintő (magazinműsor a határon túli magyarokról)
  • Kiút többszemközt
  • Klinika (célkeresztben a gyógyítás)
  • Kormányinfó
  • Korrektúra
  • Körkép a világról (magazin a nagyvilág történéseiről)
  • Körkép itthonról (magazin hazánk történéseiről)
  • Közérthetően
  • Látókör (színes hírek, különleges események)
  • Légkör
  • A legszebb konyhakert
  • A legszebb magyar település
  • Magyarok (sorozat a nemzet 21. századáról)
  • Mezcsere
  • Mélymagyar
  • Mozaik
  • Mozgás!
  • A munkavállalók világa (magazin a munkavállalókról)
  • Napi aktuális (a politikai közélet aktuális kérdései)
  • Ne legyen áldozat
  • A nyolcas (G. Fodor Gábor műsora)
  • Olümposz (sportműsor)
  • Az oktatás világa
  • Orgon élet
  • Az orvos válaszol
  • Otthon Európában
  • Örök-zöld világ
  • Őszintén
  • Összművész (öt művész üli körbe a polihisztor asztalát)
  • Pénzügyi tájoló
  • Pharmia
  • Plusz-mínusz
  • Pont a kultúráról
  • Portré
  • Pulzus
  • RáKérdés
  • Ralinapló
  • Razzia (Magyarország legütősebb bűnügyi műsora)
  • Rivalda (fókuszban a tánc és a színház)
  • Reviczkyvel az erdőben
  • Sajtóklub (politikai vitaműsor)
  • Sajtóklub 2.0 – Az új generáció (politikai vitaműsor)
  • Sikeremberek
  • Sikeresek, vállalkozók
  • Számla (gazdasági magazin)
  • Szenved-élj!
  • Színházi magazin (kulturális magazin)
  • Szópárbaj
  • Tapsrend
  • Tárlatvezetés
  • Táj-kép (a vidék magazinja)
  • Tegnapi történelem (történelmi magazin)
  • Telefonos ambulancia
  • Templom
  • Terc
  • Törésvonalak
  • Trend (divatmagazin)
  • Troll (tükör a heves provokációkra)
  • Tudakozó
  • Unió
  • Újranyitott aktát (bűnügyi magazin)
  • Az üzlet (gazdasági magazin)
  • V4 (közéleti magazin a Visegrádi országokról)
  • Vál-völgyi finomságok
  • A vidék élni akar
  • Világ-panoráma
  • Visszhang
  • Zöld út
  • Zöld világ (ökológiai magazin)

Források[szerkesztés]

  1. Magyar tévécsatornák lefedettsége 2018-ban. CRT (2019. feb. 10.) (Hozzáférés: 2019. feb. 10.)
  2. 2018-as nézettség: a 71 legnézettebb magyar tévécsatorna. CRT (2019. feb. 11.) (Hozzáférés: 2019. feb. 11.)
  3. Rövidesen indul az ECHO TV. [2016. március 4-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2015. augusztus 4.)
  4. https://hvg.hu/itthon/20160817_egy_volt_hirtvs_musorvezeto_lett_szeles_gabor_tevejenek_elnoke
  5. Echo TV - elindult
  6. http://magyaridok.hu/interju/palyara-megujulo-echo-tv-2427385/
  7. Grandiózus leépítés a HírTV-nél, jön az E-nap, leszerelték a cégtáblát, Mészárosné és Vaszily lelép (magyar nyelven). Media1, 2019. március 29. (Hozzáférés: 2019. június 19.)
  8. Megszűnik az Echo TV (hu-HU nyelven). 24.hu, 2019. március 18. (Hozzáférés: 2019. március 18.)
  9. Megszűnt az Echo Tv, gyertyát gyújtottak a Hír TV előtt a hatalmas hírtévés leépítés előtt (magyar nyelven). Media1, 2019. március 31. (Hozzáférés: 2019. június 19.)
  10. Az echotv.hu archívumként működik, a Hír TV elérhetősége: www.hirtv.hu/. www.echotv.hu. (Hozzáférés: 2019. június 19.)
  11. Károly, Csabai: Jól jött az Echo TV vagyona a tőkéjét elveszített HírTV-nek (magyar nyelven). mfor.hu - Menedzsment Fórum. (Hozzáférés: 2019. augusztus 1.)
  12. Archivált másolat. [2013. május 19-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2015. augusztus 4.)
  13. Archivált másolat. [2012. február 17-i dátummal az eredetiből archiválva]. (Hozzáférés: 2015. augusztus 4.)
  14. http://barikad.hu/poerzse_sandor_nem_vagyok_jobbik-hivo-20111014
  15. http://internetfigyelo.wordpress.com/2011/06/29/a-negyek-bandaja/
  16. http://internetfigyelo.wordpress.com/2010/01/13/fidesz-cenzura-az-echo-tv-ben/