Írisz TV

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Írisz TV
ÍriszTV.gif
Adatok
Indulás 2004. szeptember 13.
Megszűnés 2006. december 31.
Tulajdonos TV2
Felbontás 4:3
Ország  Magyarország
Társadók TV2

Az Irisz TV a TV2 első testvércsatornája volt. 2004. szeptember 13-án indult és 2006. december 31-ig működött. A (Zone) Clubbal való osztott műsoridőben volt fogható a UPC-n és a helyi kábelhálózatokon 18:00-tól 23:00-ig (főműsoridőben), ezért gyakran Club-Irisznek is hívták a csatornát. A csatorna megszűntével a Zone Club 24 órássá vált (egészen a Megamax 2011-es indulásáig).

A csatorna a Zone Clubhoz hasonlóan a nőket célozta meg. Neve az "izgalmas filmek, romantikus sorozatok, igazi sztárok, szórakoztató beszélgetések" rövidítése. A logójában az S betűnél egy íriszre emlékezetető forma volt.

A csatorna bár 2006. december 31-én megszűnt, honlapja azonban 2009-2010-ig elérhető volt.[1]

Korábbi műsorok[szerkesztés]

  • All You Need is Love - Ha te is akarod
  • Anita, a bűbájos bajkeverő
  • Banánhéj
  • Beverly Hills 90210
  • Bulis hatos
  • Claudia Show
  • Club 2
  • Dawson és a haverok
  • Dumagép
  • Édes élet olasz módra
  • Férfi sztriptíz
  • Fiorella
  • Jakupcsek
  • Jóban Rosszban
  • Kastélyszálló
  • Katalin bírónő
  • Kerge város
  • Latin pofonok
  • Magánszám - Üljön le Hajós Andrással!
  • Marimar
  • Megasztár (1. évad)
  • Ötösfogat
  • Stahl konyhája
  • Szerelemhajó
  • Szeretni beindulásig
  • Tea
  • Virágok klubja
  • Yago

A névről[szerkesztés]

A Central European Media Enterprises Írisz TV néven a két országos kereskedelmi televíziócsatorna frekvenciájának hasznosítására kiírt pályázaton indult, de veszített az RTL Klubbal és a TV2-vel folytatott versenyben. Emiatt később a CME perre ment.[2] A társaság TV3 néven kezdett saját műsorszórásba. A TV2 tulajdonosa a per miatt felvásárolta a vállalkozást és bezáratta a TV3-at. Tervben volt, hogy tematikus csatornaként üzemeltetik tovább, viszont az akkori médiatörvény ezt tiltotta. Mivel a Írisz TV nevet a TV2 birtokolta, 2004-ben ezen a néven működtette kábelcsatornáját annak megszűnéséig.

Források[szerkesztés]

  1. Irisz televízió. web.archive.org, 2009. szeptember 18. (Hozzáférés: 2019. július 31.)
  2. Kitűzték a tárgyalást az Írisz Tv perében