The Daily Telegraph

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
The Daily Telegraph
Adatok
Típus napilap
Formátum broadsheet (lepedő)

Ország  Egyesült Királyság
Alapítva 1855. június 29.
Tulajdonos Sir David Barclay, Sir Frederick Barclay
Főszerkesztő William Lewis
Példányszám 870 000
Nyelv angol
Politikai kötődés konzervatív
Székhely 111 Buckingham Palace Road, London, Egyesült Királyság

OCLC 49632006
ISSN 0307-1235
Weboldal

The Daily Telegraph (ejtsd: dö déjli telegráf) 1855-ben alapított brit konzervatív napilap.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A napilapot Daily Telegraph and Courier néven Arthur B. Sleigh 1855. június 29-én alapította. A lap, a benne megjelentetett hirdetések általi kedvező ára miatt, már 1856-ban 27 ezres példányszámban jelent meg. A lap további fejlesztése a tulajdonosváltást követően E. Levy Lawson laptulajdonos és egyben főszerkesztő érdeme, aki nagy hangsúlyt fektetett a saját tudósító-hálózat kiépítésére. A lap 1861. évi 141 ezres példányszáma ismét további árcsökkenést eredményezett. A lap kezdetben liberális, majd 1896-tól konzervatív beállítottságú. Az 1890-es évek végén példányszáma, a napilapok egyre bővülő választéka miatt, nagymértékben lecsökkent. Az 1928-ban bekövetkezett tulajdonosváltásnak és az új tulajdonos, William Berry intézkedéseinek következtében, melynek legfőbb eleme a tudósító-hálózat további bővítése általi lapszínvonal emelés, a példányszám ismét emelkedni kezdett. Az 1929-ben már csak 90 ezres példányszámban megjelenő lap 1930-ban már 175 ezer, 1939-ben 737 ezer példányszámban jelent meg. További terjeszkedése által 1937-ben bekebelezte az 1772-ben alapított The Morning Post napilapot. A The Sunday Telegraph hetilapot 1961-ben alapították.

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Malá encyklopédia žurnalistiky (Pozsony, 1982)

További információk[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Commons
A Wikimédia Commons tartalmaz The Daily Telegraph témájú médiaállományokat.