Internetcenzúra Kínában

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából

Az internet cenzúrázását Kínában körülbelül 30 000 fő végzi, ellenőrzik a weboldalakat, megpróbálva kiszűrni azokat a tartalmakat, amelyek a Kínai Népköztársaság „érdekeit sértik”.[1][2] A kritikus kommenteket perceken belül[forrás?] törlik az internetes fórumokban, blogokban, például a kínai Sohu és Sina internetes portálokon.

2001 során Sanghajban, az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködésének csúcstalálkozójának idején blokkolták a CNN-t, az NBC-t és a Washington Postot. A New York Timest rövid időre blokkolták 2008. december 20-án.[3] Az BBC News szintén blokkolva volt. A Great Firewall of China-nak (Kínai nagy tűzfal) nevezik az egyik fő cenzort, mely 1998-ban kezdte meg „működését”, majd 2003-ban újrakezdte. A Kínai Központi Televízió szerint a Kínai nagy tűzfal bevezető munkájának költsége 800 millió amerikai dollárba került, mely 6400 millió renminbinak felel meg.[4]

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]