Haaretz

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Ugrás a navigációhoz Ugrás a kereséshez
Haaretz
Haaretz en.svg
Newspapers.jpg
Formátum berliner
Alapítva 1919
Tulajdonos
  • Salman Schocken
  • M. DuMont Schauberg
  • Leonid Nevzlin
Nyelv
[ A Haaretz weboldala]
Commons
A Wikimédia Commons tartalmaz Haaretz témájú médiaállományokat.

A Haaretz (héberül הארץ , szó szerint "Izrael földje"), eredetileg Ḥadashot Ha'aretz (héber: חדשות הארץ, azaz "Izrael földjének hírei")[1] Izrael legrégebbi máig létező, 1918-ban alapított újságja. Egyaránt megjelenik héberül, illetve angolul, berliner méretben. Angol kiadását az International New York Times című lappal együtt publikálják és árusítják. Héber és angol változata is olvasható az interneten is. Észak-Amerikában hetilap, amely a pénteki kiadás anyagait kombinálja a hét további részének összefoglalójával.

Baloldali, liberális orgánum. 2016-ban az izraeliek 3.9 százalékához jutott el.[2][3] Az észak-amerikai Center for Research Libraries ("Kutatókönyvtárak Központja") szerint hírlefedés és kommentár tekintetében a legbefolyásosabb és legmegbecsültebb izraeli napilap."[4]

Jegyzetek[szerkesztés]

  1. Israel. Press Reference. (Hozzáférés: 2010. március 5.)
  2. Sigan, Lilac: I'm Going to Take a Break, Sorry. The Huffington Post, 2016. augusztus 5.
  3. Once again, media survey puts Israel Hayom at No. 1 in Israel”, 2016. július 26. 
  4. The Center for Research Libraries (CRL): CRL Obtains Haaretz (angol nyelven). www.crl.edu

Fordítás[szerkesztés]

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a Haaretz című angol Wikipédia-szócikk ezen változatának fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel.