Ugrás a tartalomhoz

Al-Dzsazíra

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Al-Dzsazíra
Az Al Jazeera English stúdiója
Az Al Jazeera English stúdiója
Jelmondat:
The Opinion and The Other Opinion
(A vélemény és a másik vélemény)
Adatok
Indulás1996. november 1.
TulajdonosAl Jazeera Media Network
Felbontás1080i (HD), 576i (SD)
Ország Katar
Vételi területvilágszerte
SzékhelyDoha, Katar
TársadókAl Jazeera English
Al Jazeera Mubasher
Al Jazeera Balkans
Al Jazeera Documentary Channel
Online adás
Hivatalos streamhttps://www.aljazeera.net/live
Hivatalos oldal
A Wikimédia Commons tartalmaz Al-Dzsazíra témájú médiaállományokat.

Az al-Dzsazíra (angolul: Al Jazeera, arabul: الجزيرة, jelentése: A sziget) egy 1996-ban alakult katari székhelyű pánarab hírtelevízió, mely világszerte számos nyelven sugároz adásokat, 80 helyi stúdiójából (az angol nyelvű adás neve: Al Jazeera English). A név arabul szigetet jelent, a Dzsazíra egy középkori muszlim régió neve is egyben. Az al-Dzsazíra a katari kormány tulajdonában van.

Működése

[szerkesztés]

A televíziócsatorna 1996-ban indult, miután a BBC arab nyelvű hírcsatornája abbahagyta adását. Eredetileg napi 6 órában sugárzott, 1997-re pedig 12 órára nőtt az adásidő. Működése kezdetén még olyan talkshow-kat sugárzott a tévécsatorna, amelyek botrányosnak számítottak; több ország kormánya be is tiltotta a csatornát. Ennek ellenére 1999-től a nap 24 órájában sugároz, 2001-ben pedig weboldala is elindult.

A csatorna híres lett arról is, hogy több háborúról egyenesben közvetített. Néhány esetben ez a stáb életét is követelte.

A csatorna főbb vetélytársai a Deutsche Welle, a Euronews és a CNN, illetve az arab piacról is akadnak ellenfelei.

Források

[szerkesztés]

További információk

[szerkesztés]