News of the World

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
News of the World
Adatok
Típus hetilap
Formátum tabloid

Ország Egyesült Királyság
Alapítva 1843. október 1.
Megszűnt 2011. július 10.
Tulajdonos News Group Newspapers
(News International)
Szerkesztő Colin Myler
Nyelv angol
Székhely London

Weboldal

A News of the World egy brit bulvárlap volt, melyet 1843 és 2011 között adtak ki. A világon az egyik legtöbbet eladott angol nyelvű újság volt.[1] A hetilapot eredetileg John Browne Bell alapította. 1891-ben Lascelles Carr megvásárolta az újságot. 1969-ben a News of the World Rupert Murdoch médiacégéhez, a News Ltd.-hez került.

Az újság a The Sun-nak volt a vasárnapi kiadása. A News of the World átlagosan 2,7 millió példányban jelent meg minden héten, és csaknem 8,5 millió olvasóhoz jutott el.

A lapot 2011 nyarán azzal gyanúsították, hogy néhány éve feltörte és lehallgatta egy elrabolt és meggyilkolt kislány mobiltelefonjának az üzenetrögzítőjét, szenzációra vadászva; a meghallgatott üzenetekből töröltek is, hogy elférjenek az újabbak, ezzel potenciális bizonyítékokat tüntettek el és hamis reményt keltettek a lány családjában. Az ügy – és sok más mobiltelefon-lehallgatási botrány, többek közt elesett katonák és a július 7-ei londoni terrortámadás áldozatai családtagjainak, egy másik meggyilkolt kislány édesanyjának és több hírességnek a lehallgatása – óriási politikai és társadalmi felháborodást váltott ki Nagy-Britanniában, mely a News of the World megszűnéséhez vezetett.[2][3]

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A News of the World 1843-ban

Díjak[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Brit sajtódíjak[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Fordítás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a News of the World című angol Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel.

Jegyzetek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Külső hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]