Hürriyet

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Hürriyet
Istanbul 17 (RaBoe).jpg
A Hürriyet isztambuli központja
Adatok
Típus napilap

Alapítva 1960. december 15.
Tulajdonos Doğan Csoport
Kiadó Doğan Yayın Holding
Szerkesztő Hasan Kılıç
Példányszám 572 000 naponta
Nyelv török, angol (web)
Székhely Hürriyet Medya Towers 34212 Güneşli, Isztambul

Weboldal

A Hürriyet (törökül: szabadság[1]) egy török napilap, melynek első számát 1948. május 1-jén adták ki. A lap a Doğan Csoport Doğan Yayın Holding elnevezésű cégének tulajdona. Naponta körülbelül kétmillióan olvassák, az olvasók 60%-a rendszeresen veszi a lapot, 65%-uk felsőfokú végzettséggel rendelkezik.[2] Törökország és a világ számos városában több mint 52 irodája van és több mint 600 riportert foglalkoztat.[2] A nyomtatást a Doğan Printing Centers végzi Törökországban és Frankfurtban. A Hürriyet 2007 áprilisa óta 67,3%-os tulajdonosa a Trader Media East-nek, ezzel kilenc országban (például Magyarországon és Oroszországban) is jelen van. Naponta 572 000 példányban jelenik meg. A reklámstatisztikák szerint 2007-ben a török reklámpiac 12,2%-át, az újságok reklámpiacának 39%-át adta a Hürriyet.[2] 2007-ben a napilap bevétele elérte a 94 millió lírát.[2]

A Hürriyet köztudomásúan nacionalista elveket vall, a mottója Türkiye Türklerindir, azaz „Törökország a törököké”,[3] a logó és a mottó mellett Mustafa Kemal Atatürk képe szerepel a címoldalon. Kiadója többször került konfliktusba az AKP kormányával.[4][5]

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  1. Szótár
  2. ^ a b c d Hürriyet: History (angolul)
  3. Finkel, Andrew. „Turkey: torn between God and state”, Le Monde diplomatique, 2008. szeptember 15. (Hozzáférés ideje: 2008. szeptember 16.) „Turkey’s most profitable newspaper, Hürriyet, has for years carried on its front page the motto “Turkey for the Turks” beneath a 1930s-style cameo of Ataturk...” 
  4. Turkish media group under government attack
  5. Fine on Dogan Media Group could be an attempt to silence them, says IPI