The Sunday Times

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
The Sunday Times
Adatok
Típus hetilap
Formátum broadsheet (lepedő)

Ország  Egyesült Királyság
Alapítva 1821
Tulajdonos News International (News Corporation)
Kiadó Times Newspapers Ltd.
Nyelv angol
Politikai kötődés konzervatív
Székhely London

ISSN 0956-1382
Weboldal

A The Sunday Times egy brit konzervatív hetilap, melyet a Times Newspapers Ltd. ad ki, melynek tulajdonosa a News International. A News International birtokolja a The Times-t is. A két újság megalapításakor a lapok között nem volt semmiféle kapcsolat, 1966-ban kerültek közös tulajdonosi háló alá. 1981-ben Rupert Murdoch News International nevű cége megszerezte a The Sunday Times tulajdonjogát.

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az újságot 1821-ben The New Observer néven adták ki először. A The Observer című lapot 1791-ben alapították. A hasonló név ellenére, a két újság között nem volt semmi kapcsolat. Később átnevezték The Independent Observer-re, majd 1822-ben vette fel a The Sunday Times nevet.

Az újságot 1893-ban megszerezte Rachel Beer. 1908-ban a lapot Alfred Harmsworth birtokolta. 1959-ben az újság a Kemsley csoport tagja lett, melyet abban az évben Lord Thomson vásárolt meg. 1966-ban Thomson-hoz került a The Times is, és a két sajtóterméket a létrejött Times Newspapers Ltd adta ki. 1981-ben a két lapot Rupert Murdoch (News Corp.) szerezte meg.

Murdoch vállalata alatt a The Sunday Times-nál egy korszak zárult le, Harold Evans szerkesztői uralkodása véget ért. Az eddigi liberális világnézetű lap a konzervatív szemléletrendszer felé tolódott el.

Változatai[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A The Sunday Times működtet skót és ír változatot is. Az ír verzió az 1990-es években debütált, a dublini szerkesztőséget 1993-ban nyitották meg. Az ír változat továbbá rendelkezik külön Észak-Írországra fókuszált kiadással is.

Jegyzetek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Fordítás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ez a szócikk részben vagy egészben a The Sunday Times című angol Wikipédia-szócikk fordításán alapul. Az eredeti cikk szerkesztőit annak laptörténete sorolja fel.

Külső hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]