Kuruc.info

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Kuruc.info
Kuruc info.jpg
Jelmondat „Korlátlanul magyar!” (2006-tól)
URL http://kuruc.info
Kereskedelmi? Nem
Elérhető nyelv(ek) Magyar, angol
Alapítás 2006. február 1.
Alapító Névtelenség megőrzése végett ismeretlen

A Kuruc.info, amely önmagát „korlátlanul magyarként” és „egyfajta ellenállási mozgalomként” határozza meg,[1] a nemzeti radikálisok vezető híroldala. A Kuruc.infót sok hazai sajtótermék a magyar szélsőjobboldalhoz sorolja.[2][3][4][5][6] Magyarországi szerkesztői álneveket használnak, az oldal amerikai szerveren üzemel.[7] Működését sorozatos botrányok kísérik provokatív szóhasználata, rasszistának, szélsőjobboldalinak minősített szemléletmódja, cigányokkal, zsidókkal és fekete bőrűekkel szemben ellenséges hangvétele[8] és személyes adatok közzététele miatt. 2007 októberében az oldal hídblokádot szervezett az Erzsébet hídra.[9] 2008 nyarán az akkori, szocialista kormány az oldal betiltását próbálta elérni, azonban csak egy hónapig tudták megakadályozni a működését.

Az oldal fő tematikája:[10]

Önmeghatározása és jellemzői[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Önmeghatározása szerint „korlátlanul magyar”,[11] de korábban még a „keresztény-konzervatív szellemiség” is szerepelt a jellemzésében.[12] 2007 októbere, a hídblokád szervezése óta önmagát „egyfajta ellenállási mozgalomnak” is nevezi; törölt korábbi bemutatkozó szövege szerint „a tájékoztatáson kívül a performance eszközeit is igénybe veszik a társadalomra és a magyarságra veszélyt jelentő jelenségek bemutatására”.[1]

Főszerkesztő-helyettese szerint „egy olyan diktatúra idején, mint a Gyurcsányé, semmibe kell vennünk a balliberálisok és áljobbos kollaboránsaik jogait. Mert egyet nem bírnak: a megszemélyesítést, a rámutatást. Amíg politikai foglyokat kínoznak és szemeket lőnek ki, addig nem érdekel minket Kóka Jani vagy Péterfalvi személyiségi joga.”[13]

A fenntartók szerint az oldal „írásainak jelentős része a kettős mérce elleni küzdelem jegyében születik, hangvétele erősen kritikus majdnem minden politikai irányzattal és párttal szemben, a magyar nacionalizmust és a Jobbikot leszámítva. Újságírói úgy vélik: a más sajtótermékek által tabuként kezelt témák publikálása is kötelességük, arra való tekintet nélkül, hogy a feltárt tények milyen érdekeket sértenek.”

  • 2006. március 15-én a budapesti Múzeum körúton Gyurcsány Ferenc miniszterelnök beszéde alatt egy Dávid-csillagot viselő férfi összetűzésbe keveredett az ellentüntetőkkel; ennek során letépte egy 13 éves kislány, Könnyű Alexandra kokárdáját, és arcul ütötte. Az esetet rögzítette a Hír TV kamerája, így nagy nyilvánosságot kapott. A kuruc.info magyarellenes atrocitásnak és zsidó gyűlöletbűncselekménynek minősítette,[14] és Tomcat kezdeményezésére jutalmat ígért az akkor még ismeretlen tettes kilétének kiderítéséért, akit végül az oldal olvasói azonosítottak.[15] Az elkövetőt, Fok Balázst a bíróság 2007 decemberében bocsánatkérésre kötelezte, amit Alexandra és családja elfogadott.
  • A Kuruc.info (a Bombagyár nyomán[16]) tárta fel Csintalan Sándor, volt MSZP-alelnök bal- és jobboldali pártokhoz is köthető cégbirodalmának egyes részleteit. Az oldal állítása szerint Csintalan a HírTV tulajdonosa.[17] Csintalan nyilatkozata szerint ez nem igaz, bár üzleti partnere az egyik, HírTV-részvényes cég. Az oldal a Csintalan megverésekor is figyelem középpontjába került, mivel elsőként közölte a támadást felvállaló Magyarok Nyilai Nemzeti Felszabadító Hadsereg által készített, bizonyítékként szolgáló képeket.[18]
  • Cikkeire jellemző a rasszista, az etnikai hovatartozást az ember legfontosabb jellemzőjének tekintő szemléletmód. A cikkek címében szerepel, ha azok szereplője a szerkesztők szerint zsidó, cigány (a lap szóhasználatában „ork”) vagy fekete (a lap szóhasználatában „nigger”[19][20]); az ilyen cikkek sokszor negatívumokat tartalmaznak. Előszeretettel szemléz vélhetőleg cigányok által elkövetett bűncselekményekről szóló cikkeket. Azzal vádolja a fősodorbeli médiát, hogy a származást javarészt nem közli, kivéve ha az áldozatok romák, az elkövetők magyarok. A cigánybűnözés témájában gyakran jelentet meg olvasói leveleket. Ezen levelek személyes tapasztalatokról számolnak be.
  • Az oldal rendszeresen közöl Izrael-ellenes cikkeket és riportokat, főleg a libanoni háborúhoz és a palesztinok helyzetéhez kapcsolódóan.
  • Itt jelent meg elsőként a magyar sajtóban Simón Peresz beszéde képanyaggal is alátámasztva, amelyben az izraeli elnök többek között Magyarország felvásárlásáról beszélt.[21][22]
  • Rendszeresen és részletesen közölte az MSZP-SZDSZ kormány és a parlamenti ellenzék összeszavazásait. A lap a parlamenti pártokat rendszeresen a „parlamenti egypárt” jelzővel illeti.[23]
  • 2010-ben, a holokauszttagadás elleni törvény hatálybalépésekor a Kuruc.info nyilvános vitát szervezett a Holokausztról, holokauszttagadásról. A vita résztvevői egyik oldalon Perge Ottó, a hírportál publicistája és Jürgen Graf Oroszországban élő svájci holokausztrevizionista, a másikon Karsai László holokausztkutató és Ungváry Krisztián történész voltak. A vita során összesen 30 írást publikáltak a résztvevők.[24]

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Elődje a 2004. december 5-i kettős állampolgárságról szóló népszavazás előtt létrehozott kettosallampolgarsag.hu nevezetű weboldal, melynek deklarált célja a Kuruc.info szerint „az elszakított részeken élő magyarság magyar állampolgárságának visszaadása és a szavazással kapcsolatos tájékoztatás volt”.[1] 2004-ben a weblappal azonos domainnevű e-mail-címről érkezett kéretlen levelek ügyében az adatvédelmi biztos állásfoglalása jogellenes adatkezelést állapított meg.[25] A honlap többek között az auschwitzi Élet Menetéről megjelentetett kommentárjával[26] és Para-Kovács Imre publicista lakcímének nyilvánosságra hozatalával okozott botrányt a hazai közéletben; az utóbbit perindítás és az oldal működésének néhány órányi szüneteltetése követte.[27]

A Kuruc.info saját bemutatkozó oldala szerint a kettosallampolgarsag.hu „a sikertelen népszavazás után is folyamatosan növekvő látogatottságot produkált, ezért a szerkesztők úgy gondolták, hogy az oldal eredeti céljain túlmenően, más néven és kiegészült profillal folytatják tevékenységüket. 2005 őszén elindult a Kuruc.hu hírportál, amely rövid, mindössze két hónapos működést követően megszűnt a szerkesztőség és a domainnevet tulajdonló Magyar Hírforrás Alapítvány közötti nézeteltérések miatt: az alapítvány úgy érezte, hogy a portál hangneme lejáratja a radikális jobboldalt. A szerkesztőség 2006. február 1-jétől Kuruc.info néven működteti tovább a hírportált.”[28][29] A domain cím 2005. december 30-án került regisztrálásra, melynek tulajdonosi és egyéb adminisztrációs adatait (elérhetőségeit) – a névtelenség megőrzése végett – a Domains by Proxy LLC cég mögé rejtették.[30]

A 2006. szeptember 17-én kezdődött tiltakozások során a weboldal azonosult az MTV székházát megostromlókkal és a 2006 őszén a kormány elleni más tüntetéseken résztvevőkkel, akiket „forradalmároknak” nevezett.[31]

A Kuruc.info 2007. október 26-ára – a taxisblokád évfordulójára – hídblokádot szervezett az Erzsébet hídra.[32]

Leállítások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

2008 nyarán több kísérlet történt az oldal leállítására, melyet a magyar kormány kezdeményezett az oldal szolgáltatóinál. A kormány már korábban is próbálkozott a készítők felkutatásával, viszont kéréseit az amerikai fél rendre a szólásszabadság alkotmányos jogára hivatkozva utasította el.[33]

Az oldal elérését először 2008. július 4-én délután 3 órakor tiltotta le a szolgáltatója, az amerikai SoftLayer cég.[34] A Kuruc.info első közleménye szerint nem történt amerikai hatósági intézkedés, csak a szolgáltató egyoldalú döntése volt, amiért pert indítanak majd. Ígéretük szerint más országból működtetik az oldalt is.[35]

Megjegyzendő, hogy egy nappal később, 2008. július 5-én több más, a magyarországi radikális jobboldalhoz kötődő honlap (Szent Korona Rádió, Gondola, a Jobbik és a Magyar Gárda honlapja) is működésképtelenné vált, de ezek pár nap múlva ismét elérhetővé váltak.[36]

Az oldal július 10-én indult újra, a szervert továbbra is az USA-ban, ám egy másik szolgáltatónál (Layered Technologies) üzemeltetve. Az új szolgáltató július 15-én szüntette meg az elérést felhasználási feltételek megsértésére hivatkozva, így csak egy statikus oldal volt elérhető a webcímükön, melyen reklamáló e-mailek küldésére biztatták az olvasókat.[37]

Július 19-én jelentette be Draskovics Tibor igazságügyi és rendvédelmi miniszter, hogy a leállítás a magyar kormány kérésére történt.[38] A Bombagyár információi szerint a magyar kormány titkosszolgálati eszközökkel, a szolgáltató elnökének megfenyegetésével érte el a leállítást.[39] Szilvásy György titkosszolgálatokat felügyelő miniszter egy újságírói felvetésre, miszerint azért nem talál új szolgáltatót az oldal mert valakik nyomon követik a vándorlását így felelt: „A feltételezés megállja a helyét, ám arról már nem szívesen beszélnék, hogy kik, milyen technikával, milyen módszerekkel érik ezt el”[40][41] A Hírszerzőnek egy névtelenséget kérő ügyvéd bejelentette, hogy ő fordult Nancy Pelosihoz, a washingtoni képviselőház elnökéhez, amelyben elmagyarázta, hogy milyen károkat okoz Magyarországnak ez a honlap, s ennek hatására kapcsolták le végül az oldalt.[42]

Az oldal hosszabb szünet után 2008. augusztus 18-án indult másodjára is újra. 22-én megint elérhetetlenné vált néhány órára, amikor az új szolgáltató, a Fortress ITX vizsgálat alá vonta szerződési feltételek megsértésének gyanúja miatt.[43]

Stílusa[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A portál cikkeiben sokszor szerepelnek az olyan kifejezések, mint „judeonáci”, „cigánybűnöző”, „szélsőséges taknyok”, „homokos kormány”, „buzeroállamtitkár”, „buzeroterroristák”, az SZDSZ-t egy helyütt „a cionisták, pedofilok, buzeránsok és ávósfiak pártja”-ként azonosítja.[44]Ávósokként” aposztrofálja a rendőrséget és hazafiakként a Klubrádió munkatársait elkergetőket.[45][46]

Zsidó mivoltukra célzó kiforgatott néven emleget sajtóorgánumokat: „Zsindex” (Index.hu, érdekesség hogy 2008-ban lefoglalták a zsindex.hu domaint is); „ZsOrigó” (Origo.hu) „168 Tóra” vagy „168 Menóra” (168 Óra); „Telaviv2” (TV2), s az MTI-t is rendszeresen a „hazug” és „cionista” jelzőkkel illeti, valamint „Magyarországi Talmudista Irodának” nevezi.[47] Nem kíméli a jobboldali médiát sem: „Strabag Nemzet” (Magyar Nemzet); „Álhír Tv” (Hír TV) , „Bencsikrata” (Demokrata), „Heti Váladék” (Heti Válasz).[48]

Nevek kiforgatását vagy gúnynevek használatát a kisebbségre is alkalmazza. A cigánygyerekeket például „cigányretek”-nek,[49] a cigányságot „orkok”-nak nevezi,[50] míg a zsidóságot „zsidrákok, zsidaja” néven emlegeti.[51][52] Születtek gúnyos rámutatások politikusok (köztük Orbán Viktor) és más közéleti személyek kijelentéseinek kifigurázása nyomán is, így például a zsidókra „isten ajándékaiként”[53], a cigányságra „eltérő kultúraként”[54], „fiatalokként”[55] vagy „rejtett erőforrásként”[56] aposztrofálnak.

Főszerkesztőként és főszerkesztő-helyettesként az oldal olyan neveket tüntetett fel, amelyek addig ismeretlenként Schmidt Máriával és a Fidesz alelnökeivel, Áder Jánossal majd Pokorni Zoltánnal szemben kritikus írásokat jegyeztek a Magyar Nemzet című, a párthoz közel álló lapban.[13][57] A Fideszhez kötődő más ismert személyiségek neve is felbukkan az impresszumban, például „Mess up manager: Orbán V. Győző, Kommunikációs igazgató: Rákay Fülöp”. Az MSZP-hez kötődő más ismert személyiségek neve is felbukkan az impresszumban, például „Személyiségi jogi tanácsadó”: Bárándi Zs. Gergő, „Korrektor”: Lendfai Ildikó. „PR-managerként” Jaross Andor, a náci megszállás alatt álló Magyarország belügyminiszterének nevét tünteti fel a weblap. „Logisztika, szállítmányozás: Endre László”, „Disztribúció: Leslie Baky”, ami a magyar zsidóság deportálásáért és a zsidótörvényekért felelős belügyi közigazgatási illetve politikai államtitkár nevével azonos.

A weboldalon futó hirdetések zöme a Kuruc.infóval szimpatizáló üzleteké és weboldalaké, de megjelent rajta kéretlen álreklám is, amely ellen az érintett cég hiába tiltakozott a szerkesztőségnél.[58]

Bírálatok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Kuruc.info bírálói felróják, hogy kirekesztő szellemiségű, gyalázkodó, antiszemita és uszító, a „személyiségi jogok, illetve a köztársaság alapértékeinek lábbal tiprása” jellemző rá.[59][60] Rasszista szemléletmóddal, nyelvhasználattal, provokativitással és személyes adatok jogellenes közzétételével[61][62] is vádolják. Azt is nehezményezik, hogy a hírportál olyan cikkeket közöl, amelyekben a magyarországi kisebbségek tagjai (elsősorban romák, zsidók és homoszexuálisok), illetve a külföldiek (főleg a szlovákok és a románok) hangsúlyozottan negatív összefüggésben jelennek meg, azok kiirtására buzdít.[63]

2006 decemberében a weboldal „Cigánymosdatás a Néphazugságban" címmel tett közzé kommentárt, amelyben a romákat ábrázoló illusztráció aláírása „Golyót nekik, ne jogokat" volt;[8] a képaláírást azóta eltávolították.[64] Később a portál „Jobb ma kétszázezer kínai, mint holnap hárommillió cigány” címmel tett közzé felhívást és plakátot, amely szerint „minden tíz halott cigányért egy zöldkártya jár!”. Kaltenbach Jenő, a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok volt országgyűlési biztosa szerint ezek a szövegek kimerítik a közösség elleni izgatás fogalmát, Szikinger István jogász szerint pedig a népirtás előkészületének is tekinthetők. A Nemzeti Nyomozó Iroda szerint viszont az írásokban a népirtás és a közösség elleni izgatás bűncselekménye azért nem valósult meg, mert az olvasói levelekből hiányzik az a törvényi tényállási elem – „közvetlenség” –, amely ezen bűncselekmények megvalósulásának megállapításához szükséges tényező.[63]

Majtényi László volt adatvédelmi ombudsman szerint „sokkal súlyosabb támadás volt az alkotmányos alapértékek ellen, amikor a Kuruc.info a 2006-os zavargások ügyében eljáró bírák és ügyészek, illetve újságírók adatait tette közzé, mert akkor a cél alig titkoltan az igazságszolgáltatás tagjainak és a sajtó munkatársainak megfenyegetése volt”.[65] Hozzátette: „bár egy jogállamban minden törvénysértés ellen fel kell lépni, szerinte tartózkodni kell az események „túlreagálásától” is. A hatalom nagy szívességet tesz, ha túl komolyan veszi az efféle szélsőségeket – fogalmazott, emlékeztetve arra, hogy a múlt század harmincas éveiben durva módszerekkel vertek szét egy nyilas tüntetést, és a párt a következő választáson minden korábbinál jobban szerepelt.”

Az oldal ellentetjének tekinthető a szélsőbaloldali Partizáninfó és a nácivadász blog,[66] amely a kurucinfó-szerkesztők és más szélsőjobboldali személyek adatait igyekezett közzétenni.

Jogszerűsége[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A magyar Legfőbb Ügyészség egy személyes adatokkal való visszaélés gyanúja ügyében folyó nyomozás során 2007 januárjában a szerveradatok kiadására vonatkozó jogsegélykérelemmel fordult az Egyesült Államok igazságügyi minisztériumához, amely ezt 2007 októberében elutasította, arra hivatkozva, hogy „nem volt adat arra”, hogy a honlapon erőszakra hívtak volna fel.[65] Ennek hiányában pedig a honlappal szembeni ottani kormányzati fellépés az amerikai alkotmány szólásszabadságot rögzítő első kiegészítésébe ütközne.

Egyes jogászi vélemények szerint az, hogy a weboldal külföldi szerverről működik, nem akadálya a törvénysértő adatközlés miatti büntetőeljárás megindításának és a felelősségre vonásnak, mivel „a magyar állampolgár által Magyarországon elkövetett bűncselekményre a magyar Btk. az irányadó”, márpedig „a Kuruc.info működtetője és a honlapon megjelent szövegek szerzője felelős minden közzétett mondatért”,[67] sőt az álnevek ellenére „gyakorlatilag tudható”, kihez köthető a Kuruc.info.[68]

Kampánycsendsértés gyanúja[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A portál – az Országos Választási Bizottság határozatai szerint – 2006 áprilisában többször megsértette a kampánycsendet,[69] illetve félrevezető plakátkampányt folytatott.[70]

Személyes adattal való visszaélés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A portál 2006 októberében „törvénytelen, ávós időket idéző ítéletekkel sújtó, a politikai fogolykínzásokat előmozdító” „kommunista vérbíráknak” nevezte az MTV-székház ostromában és az azt követő zavargásokban résztvevők ügyében eljáró bírákat és ügyészeket, és a kossuthter.com nyomán, a neveket lakcímmel, fényképpel és telefonszámmal kiegészítve közzétette személyes adataikat. A lépés ellen – amelyet az adatvédelmi ombudsman magyarországi jogszabályokba ütközőnek minősített – közleményben tiltakozott a Fővárosi Bíróság, az ügyészség pedig nyomozást rendelt el az adatok közzététele miatt. A rendőrség 2006. október 9-én ismeretlen tettes ellen indított nyomozást[71] személyes adattal való visszaélés – a bírák és ügyészek adatainak a személyiségi jogokat sértő, fenyegető célú közzététele – miatt. 2006. október 11-én a rendőrség házkutatást tartott Molnár Balázs akkori főszerkesztő lakásában, és lefoglalták a számítógépét.[72]

2007 januárjában a honlap közzétette Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatójának mobilszámát, valamint egy neki tulajdonított, később hamisnak bizonyult híváslistát.[73] A lépés ellen tiltakozó Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos telefonszámát is nyilvánosságra hozták.[74] Az ügyben az országos rendőrfőkapitány soron kívüli vizsgálatot rendelt el,[65] ezzel kapcsolatban a rendőrség szóvivője megállapította, hogy a tartalom eltávolítására nincs mód, mivel a szolgáltató a magyar joghatóságon kívül esik, a nyomozás elrendelésének azonban nincs akadálya, mert a portált Magyarországon szerkesztik.[65] Később a portál visszavonta a híváslistát, arra hivatkozva, hogy átverték őket.

A szerkesztőség[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A kuruc.info szerzői anonim módon, álneveken tevékenykednek; számos különféle forrás Molnár Balázst, Kürk Rolandot és Novák Elődöt nevezi meg az oldal irányítóiként.[75][76] Egyik rendszeres szerzője Lipusz Zsolt, a Jobbik nyíregyházi alapszervezetének volt alelnöke.[77] Molnár ellen, aki egészen 2006-ig nyíltan vállalta főszerkesztőségét,[78][79] 2008 decemberében az ügyészség vádat emelt a bírók adatainak 2006 őszi közzétételéért.[80] 2011. november 7-én a Fejér Megyei Bíróság jogerős ítéletében bizonyítottság hiányában felmentette Molnár Balázst minden vádpont alól. [81]

2012 szeptember 4. az Átlátszó Oknyomozó Újságíró Központ nyilvánosságra hozta Varga Béla, a Kaliforniában élő magyar szármozású borász, nevét, mint a kuruc.info internetes domain tulajdonosát[82]. Később a portal szerezte ezt az információt, miszerint a kuruc.info bankszámlája szintén Varga Béla tulajdanában van[83].

Látogatottság[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Kuruc.info közlése szerint a látogatói szám 2009. február 9-én érte el az addigi maximumát, ezen a napon 336 805 látogatás és 194 024 egyedi látogató volt. A túlterhelés miatt azóta is többször csökkentett üzemmódban kellett dolgozniuk, ezért a jelenlegi 3 gépből álló szerverparkjuk jelentős fejlesztéséhez gyűjtést kezdtek olvasóik körében.[84] Az Alexa.com mérése szerint 2010. április 12-én a Kuruc.info a 42. leglátogatottabb magyar internetoldal és a 3. leglátogatottabb magyar politikai híroldal.[85] . (Az alexa.com hitelessége azonban kétséges, mert nem reprezentatív mintán mér.[86]) Az ITE.hu 2014 januári felmérése szerint a 34. leglátogatottabb magyar oldal napi 114 000 egyedi látogatóval.[87]

Jegyzetek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  1. ^ a b c A Kuruc.info saját bemutatkozása kuruc.info
  2. cikk | indymedia magyarország
  3. Népszabadság Online: "Csatlakozni kellett volna az ellentüntetéshez"
  4. A kuruc.info előbb közzétette, majd kamunak minősítette Schmidt Mária mobiltelefonos híváslistáját
  5. Hírszerző - Belföld - Kamu a kuruc.info listája - adatlopás történt a Vodafone-nál?
  6. e-MaSa
  7. A kuruc.info impresszuma
  8. ^ a b „Golyót nekik, ne jogokat” – romákat gyalázó hírkommentár, RomaPage, 2006. december 7.
  9. A hídblokád és a buzdító médiahekk - ki nyilatkozik a rendőrség helyett?, Hírszerző, 2007. október 25.
  10. http://kuruc.info Felső menüsáv
  11. A Kuruc.info bemutatása kuruc.info
  12. A Kuruc.info lényege – Archivált oldal
  13. ^ a b A magyar média kurucai, Magyar Jelen, 2007. február 2.
  14. Kokárdáért kislányt ütött a zsidó, kuruc.info, 2006. március 18.
  15. Megvan a kislányverő dávidcsillagos neve!, kuruc.info, 2006. április 18.
  16. Bombagyár: Mit keres Csintalan a HírTV-ben?
  17. Cégiratok: Az MSZP volt alelnöke bevásárolta magát a Hír Tv-be - Fábry Csintalanról, kuruc.info, 2007. november 12.
  18. Frissítve: Mégis hazafiak verték meg Csintalan ügynököt + fotók az izraeli slusszkulcsáról, kuruc.info, 2007. december 15.
  19. Nem tudja megállítani a nigger kalózokat az amerikai flotta
  20. Nemcsak nigger, muszlim is az amerikai elnökjelölt
  21. Az izraeli elnök kimondta, amit már tudunk: felvásárolják Magyarországot, kuruc.info, 2007. október 13.
  22. Izrael felvásárolja Magyarországot?, judapest.org
  23. Ma van a sajtószabadság napja, Gyurcsányisztán nem ismeri a fogalmat, kuruc.info, 2008. május 3.
  24. Dosszié: egyedülálló vita bontakozott ki a holokausztról a Kuruc.infón – Kuruc.info
  25. Az adatvédelmi biztos állásfoglalásai, 2004. november 25.
  26. „Május 6-án, az Élet Menetével kapcsolatban az jutott a t. szerkesztők eszébe, hogy aki „Auschwitzban hajlong, 3 millió magyartól ismét jogot tagad meg, mi az? – Csótány”.” Kettősállampolgárság.hu, antiszemitizmus.hu, 2005. május 6.
  27. Uborkaszezoni szervercsaták, Index, 2005. július 1.
  28. A kuruc.info régi (2007. október 20-án törölt) bemutatkozó szövege, Internet Archive mirror
  29. Trencséni Dávid: Horváth Zsolt főállása, 168 óra, 2007/6, 2007. február 12.
  30. Whois Record for Kuruc.info
  31. Forradalom van: bevettük a köztévét
  32. Most vagy soha: hídzárat szervez a Kuruc.info a taxisblokád évfordulójára!
  33. A kormány kérte a Kurucinfo leállítását (Origó, 2008. július 21.)
  34. Eltűnt az internetről a Kurucinfo, Origo, 2008. július 5.
  35. A Kuruc.info közleménye (bombagyár.hu)
  36. Barikad.hu igen, kuruc.info nem, HírTV, 2008. július 6.
  37. A kuruc.info üzenete olvasóinak
  38. Magyar kérésre állították le a kuruc.info-t (figyelőnet)
  39. Draskovics cenzúráztatott (bombagyar.hu)
  40. Titkos akció a kuruc.info ellen (zoom.hu)
  41. A kuruc.info újra akcióban - Szilvásyék résen vannak
  42. „Én is végezhettem volna koncentrációs táborban” – az ember, aki letiltatta a kurucokat (Hírszerző, az FH és a Népszabadság alapján, 2008. július 18.)
  43. Szolgáltatója vizsgálja a kuruc.info-t (Hír TV, 2008. augusztus 22.)
  44. A judeonáci pofátlanságnak nincs határa: a Hornnal koalícióra lépő SZDSZ elhatárolódik Horntól
  45. ÁVO-s kudarc: Pénzért sem dobják fel társaikat a mieink
  46. Árpád-sávos hazafiak kergették el a Klubrádió kajmánjait Debrecenben
  47. Továbbá részletesen dokumentálva bizonyította az MTI hírhamisító tevékenységét, amelynek során az MTI hamisan hivatkozik külföldi hírügynökségek híreire, abba jelzőket csempész stb. Lásd: [1]
  48. Orbán ismét hamisít: előrehozott választásnak mondja a népszavazást + viktori hazugságleltár
  49. Két kis tetves vonatot dobált suli helyett
  50. "Eljött az orkok kora"
  51. Árpád-sávos miatt cirkuszolnak a zsidrákok Zalaegerszegen
  52. Hüledező zsidó a Mokkában Morvainak: "Multiellenes felszólásokat tervez az EP-ben?!"
  53. "Isten ajándékai" erőszakkal telepítik ki beduinok tízezreit az otthonaikból
  54. 9 éves, és már betörő - ez az eltérő kultúra
  55. "Fiatalok" verekedtek össze az iskolában Baktalórántházán
  56. Buszmegállóban támadt idős asszonyra a rejtett erőforrás
  57. Álnéven támadták meg Ádert és Schmidtet, Index, 2007. január 18.
  58. Kérés nélkül reklámoz egy céget a Kuruc.info, HVG, 2007. december 5.
  59. Gyurcsány a kurucinfo ellen Népszabadság online
  60. Antiszemitizmus.hu oldal a Kuruc.info-ról
  61. Péterfalvi Attila mobilszámát is közzétette a kuruc.info, NOL, 2007. január 31.
  62. Nyilvánosságra hozta Schmidt Mária híváslistáját a kuruc.info, Hírszerző, 2007. január 28.
  63. ^ a b Megint a romák megölésére buzdít a Kuruc.info, Ciberom.hu
  64. Cigánymosdatás a Néphazugságban, kuruc.info, 2006. december 4.
  65. ^ a b c d Utolérhetetlen a kuruc.info, Népszabadság, 2007. november 7.
  66. http://nacivadasz.blogspot.com
  67. Álnéven a honlap szerkesztői – Lecsapnak a kuruc.infóra, Népszabadság, 2007. január 30.
  68. Lecsaphatnak a kuruc.info készítőire – nem az számít, hol a szerver, Hírszerző, 2007. február 7.
  69. 180/2006. (IV. 10.) OVB határozat
  70. 158/2006. (IV. 9.) OVB határozat
  71. A rendőrség még nem döntött a kuruc.info ügyében, HVG, 2007. november
  72. Házkutatást tartott a rendőrség a honlapnál, Hírszerző, 2006. október 12.
  73. Nyilvánosságra hozta Schmidt Mária híváslistáját a kuruc.info, Hírszerző, 2007. január 28.
  74. Népszabadság Online: Péterfalvi Attila mobilszámát is közzétette a kuruc.info Péterfalvi Attila mobilszámát is közzétette a kuruc.info, Népszabadság, 2007. január 31.
  75. A kurucinfo szerkesztői és más, hasonló bűnözők adatai, kurucwanted.blogspot.com
  76. Hát jó, akkor meséljünk a kuruc.infóról is, bombagyar.hu, 2008 november 20.
  77. http://www.nol.hu/archivum/archiv-506862
  78. Feljelentették magukat a szovjet emlékmű rongálói, Echo TV, 2006. október 5.
  79. Seres László: Kuruc-botrány: mi tartott két évig?, Hírszerző, 2008. december 16.
  80. Vádemelés a kurucinfo főszerkesztője ellen, hvg.hu, 2008. december 3.
  81. Felmentő ítélet a kuruc.info-perben, mandiner.hu, 2011. november 7.
  82. Bemutatjuk a kuruc.info tulajdonosát
  83. Kuruc.info: nem csak a domain, a bankszámla is Bela Vargáé
  84. Kuruc.info: "Újabb olvasói roham, "nem bírjuk" - Támogassa havi 400 forinttal szerverparkunk fejlesztését"
  85. Hungary - Alexa Top 100 Sites
  86. Gerényi Gábor: Mennyi harminc?
  87. A legnézettebb hazai weboldalak rangsora ITE.hu

További információk[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]